رزین, وبلاگ

رزین ترموستاتیک – رزین فنولیک چیست؟

رزین ترموستاتیک - رزین فنولیک چیست؟

یکی دیگر از انواع رزین که در این صفحه آن را معرفی می‌کنیم رزین فنولیک است. در میان انواع رزین مرسوم در بازار و مردم، فنولیک تقریبا ناشناخته ترین نوع از رزین‌ها می‌باشد. یکی از دلایل نگارش این مقاله همین موضوع است. همچنین اگر قصد آشنایی با انواع دیگر رزین مثل پلی استر، کاربردهای رزین و یا چگونگی ترکیب رزین و هاردنر می‌توانید آن‌ها را در سایت صنایع دستی پارسی مطالعه کنید. همراه ما باشید…

 

رزین فنولیک چیست؟

در واقع برای این که بدانید نوع فنولیک چیست؟ نیاز است که کمی با اطلاعات مربوط به زمینه شیمی آشنایی داشته باشید. در ابتدا ذکر این نکته که رزین فنولیک دسته‌ای از پلیمرهای هست که به تازگی ابداع شده است شاید کافی به نظر برسد. برای اطلاع بیشتر به تصویر زیر توجه کنید که ساختار شیمیایی رزین فنولیک را به نمایش می‌گذارد.

 

ساختار شیمیایی رزین فنولیک

ساختار شیمیایی رزین فنولیک

تاریخچه

این رزین در ابتدایی‌ترین مرحله در سال 1907 ابداع شده است. همچنین به عنوان یکی از اولین مواد پلاستیکی در شکل تجاری به فروش رسید. لازم است بدانید که نام دیگر این رزین را ترموستاتیک نیز گویند.

کاربرد فنولیک

نکته قابل ذکر در این بخش این است که رزین ترموستاتیک دارای کاربردهای بسیار زیادی در اندازه گسترده می‌باشد. همچنین نا گفته نماند که کاربردهای این رزین بر اساس ویژگی‌هایش تعریف شده است. مهم‌ترین مشخصه این ماده پایداری زیاد نسبت به زمان است.

درجه حرارتی

درجه حرارتی که رزین فنولیک در آن قابل تحمل است تا 350 درجه پش بینی می‌باشد. همچنین این ماده در برابر نفوذ آب و اثرات مواد شیمیایی از مقاومت مناسبی برخوردار است.

رنگ

رنگی که می‌توانید این رزین را در آن مشاهده نمایید زرد و متمایل به قرمز تیره است. از نظر قیمتی نیز ماده مقرون به صرفه است و با توجه به قیمت ارزش خرید نسبتا بالایی دارد.

 در نهایت در صورتی که موردی قابل ذکر وجود دارد با ما در میان بگذارید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *