سنک, وبلاگ

سنگ شجر و خواص آن – سنگ کبود

سنگ آمیتیست و ویژگی‌های آن

سنگ عقیق شجر یا سنگ عقیق کبود یکی از انواع‌ بسیار زیاد سنگ عقیق به شمار می‌رود. با توجه به ویژگی‌های بسیار این سنگ تصمیم گرفتیم که اطلاعات آن را به صورت مجزا در مقاله‌ای منتشر کنیم. برای مطالعه در رابطه با انواع سنگ عقیق و ویژگی و خواص آن می‌توانید با کلیک بر روی لینک به صفحه مربوطه وارد شوید.

سنگ شجر از انواع عقیق است یا خیر؟

مهم‌ترین دلیل برای جداسازی شجر یا کبود از خانواده عقیق را در ساختار آن جستجو کنید. شکل سنگ شجر دارای ساختاری انتزاعی است که در دیگر سنگ‌های خانواده عقیق نمی‌توانید مشاهده کنید. ناگفته نماند که بسیاری از سنگ‌های دیگر خانواده عقیق با رنگ سرخ و زرد نیز همچین ساختاری دارند. این سنگ‌ها نیز جزو سنگ شجر یا سنگ کبود قرار می‌گیرند. این بدان معنی است که رنگ در این تفاوت نقش کمی دارد.

اگر در پی کشف این موضوع هستید که چگونه بر روی این سنگ چنین نقشی وجود دارد، باید به چند نظریه متفاوت در این خصوص گوش کنید. معروف‌ترین این نظریه این است که این نقش و ساختار انعاسی از تصاویر آذرخش یا همان رعد و برق است که با توجه به خاصیت مغناطیسی بر روی این سنگ‌ها نقش بسته است.

ریشه نام سنگ

به صورت مشخص سنگ شجر یا کبود سنگی از خانواده عقیق است. با توجه به نام این سنگ، می‌توان دریافت کرد که این عبارت فارسی نیست و از زبان دیگری به فارسی اضافه شده است. در ابتدای امر تصور می‌شود که این کلمه از زبان عربی گرفته شده است، اما این گونه نیست. عبارت شجر برگردان از زبان یونانی می‌باشد. این لغت در زبان یونانیان به معنی “مانند درخت” است.

عقیق که جزو شجر باشد معمولا بی‌رنگ، سفید و یا نهایتا خاکستری است. همچنین دارای نقش‌های شبیه درخت و یا سرخس می‌باشد. این نقش‌ها به دلیل وجود آهن  منگنز تشکیل شده‌اند. شجر سبز که دارای نقش سفید باشد، جزو ارزشمندترین نوع شجر بر شمرده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *