سنک, وبلاگ

سنگ ماه تیر – سنگ­ های متولدین تیر

سنگ ماه تولد تیر

بعد از بررسی سنگ‌های ماه تولد برای متولدین هر ماه، تصمیم به نگارش مقاله سنگ ماه تیر گرفتیم. بدین صورت آشنایی بیشتری با سنگ‌ها و خواص آن ایجاد خواهد شد. اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر یاقوت سرخ و سنگ‌­های فرعی متولدین تیر ماه زمرد، مروارید و مون استون یا همان سنگ ماه هستند. اگر افراد تیرماهی تمایل داشته باشند از قدرت­‌های کیهانی ستاره نجومی ماه بهره‌­مند باشند به این سنگ­‌های ماه تولد نیاز دارند.

یاقوت سرخ سنگ ماه تولد تیر

یاقوت نمونه‌ای از کرندوم می‌­باشد، کروندوم خالص رنگی ندارد که در این صورت یاقوت سفید را ایجاد می‌­کند. بنابراین در اثر ناخالصی­‌های شیمیایی، رنگ ایجاد می‌­شود. رنگ سرخ یاقوت نتیجه مقدار پایینی از کروم است. کشور برمه منطقه‌­ای به نام ماگوک دارد که بهترین نمونه سنگ یاقوت سرخ در آن یافت شده است. این سنگ را در سنگ‌­های رودخانه‌­ای هم می­‌توان به دست آورد.

زمرد سنگ متولدین تیر

بر اساس افسانه هند، نام زمرد در آغاز از سانسکریت به عنوان “marakata” ترجمه شد، معنای آن ” چیزهای سبز رشد کننده است”. ما باور داریم اسمی که می‌­دانیم از کلمه‌­ای پارسی زمرباستان می‌­باشد که برگرداندن آن به زبان لاتین smaragdus است و در طول زمان سرانجام به نام زمرد تغییر پیدا کرد. تاریخ ثابت کرده که زمرد در 4000 سال قبل از میلاد کشف شده و می‌توان آن را از فروشگاه‌­های بابل خریداری کرد.

سنگ ماه یا مون استون برای تیر

این سنگ از نمونه‌­های اورتوکلازشیری رنگ و یک فلد سپار قلیایی می‌­باشد. شکل آن با درخشندگی رنگ سفید یا آبی مانند درخشش قمر ماه است، بنابراین اسم آن سنگ ماه یا مون استون می‌­باشد. منبع سنگ ماه‌­هایی که به تابندگی ضعیف آبی رنگ پریده و در روی زمین نسبتا واضح می‌­باشند کشور سریلانکا می‌­باشد. اگرچه چند نمونه از کشور هند، به صورت ابرهایی از نور و سایه در خیلی از رنگ‌­های دیگر مثل سبز، نارنجی، قهوه‌­ای نزدیک به سبز و یا ساده قهوه­‌ای یافت شده است.

بقیه سنگ‌های ماه را نیز در آپدیت‌های بعدی به این مقاله اضافه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *