وبلاگ

ضدعفونی کردن زیورآلات، دستبند، گردنبند، انگشتر و … در شرایط کرونا

ضدعفونی کردن زیورآلات، دستبند، گردنبند، انگشتر و ... در شرایط کرونا

این روزها که موضوع ویروس کرونا  (nCoV-2019)  بسیار ترند و داغ است. تیم صنایع پارسی تولید کننده انواع زیورآلات و بدلیجات دستساز ایرانی، وظیفه خود می‌داند در راستای رسالت اجتماعی خود و کمک به سلامت انسان‌ها توصیه‌ها و پیشنهاداتی در زمینه ضدعفونی کردن زیورآلات، دستبند، گردنبند، انگشتر و … در شرایط کرونا را در راستای سالم‌سازی و ضدعفونی کردن انواع اکسسوری ارائه کند تا با رعایت این موضوعات و توصیه‌ها بتوانیم به سلامت از این برهه زمانی خطرناک عبور کنیم.

ویژگی‌ها و علائم ویروس کرونا

این ویروس که امروز بلای جان آدم‌ها در سرتاسر دنیا شده است با وجود مطالعات و تحقیقات فراوان همچنان ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی است  و شواهد نشان می‌دهد که در بدن هر فرد ممکن است که واکنش متفاوتی نسبت به سایرین داشته باشد به همین دلیل نمی‌توان ویژگی‌های ثابت و مشخصی را برای آن بیان کرد اما شایع‌ترین علائم آن در بدن انسان‌ها عبارتست از : تب شدید، تنگی نفس، سرفه، مشکلات تنفسی و …ا از آنجایی که علائم این ویروس بسیار شبیه سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا است افرادی زیادی این بیماری‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند که برای حل این مشکل در صورت مشاهده این علائم باید اقدام به انجام آزمایش مخصوص به ویروس کرونا و نمونه‌برداری از مخاط بینی و حلق کنید.

چطور از ابتلاء به کرونا پیشگیری کنیم؟

با وجود اینکه هر روز اخبار زیادی در مورد تولید واکسن کرونا می‌شنویم اما واقعیت این است که تا زمان تست انسانی این واکسن و تولید انبوه آن راه زیادی وجود دارد و تا آن زمان هر کس باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن خود و وسائل مربوط به خود و …. برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن تلاش کند.

یکی از دغدغه‌های امروزی همه ما ضدعفونی کردن انواع وسائل و متعلقات مربوط به خودمان است. همچنین برحسب نیاز هر روزه وسائل و اکسسوری‌های مختلفی از جمله موبایل، ساعت، سوئیچ، کارت بانکی، انواع زیورآلات و بدلیجات در تماس با بدن ما هستند که متاسفانه می‌توانند به راحتی منتقل کننده این بیماری به ما و اطرافیان ما باشند به همین دلیل ضدعفونی کردن آن‌ها باید جز ملزومات اساسی ما باشد.

ضدعفونی کردن زیورآلات، دستبند، گردنبند، انگشتر و … در شرایط کرونا

در صورتی که از اکسسوری و زیورآلات استفاده می‌کنید این نکته را فراموش نکنید که مثل گذشته این وسائل را در هر محل و مکانی که هستید نگذارید مثلا موبایل، انگشتر، دستبند ، گردنبند و …. را روی میز کار، ماشین، میز ناهارخوری و … نگذارید تا به راحتی راهی برای انتقال این بیماری به خود و اطرفیانتان باز نشود.

برای ضدعفونی کردن انواع زیورآلات باید از محلول‌های ضدعفونی کننده‌ای که درصد الکل آن‌ها حداقل 60 درصد است استفاده کنید. هرگز محلول را به صورت مستقیم به زیورآلات و حتی ساعت و موبایل خود نزنید در عوض با استفاده از پدهای الکلی مخصوص و یا پنبه‌ای که آغشته به محلول ضدعفونی‌کننده است آن‌ها را پاک و تمیز کنید.

این موضوع را فراموش نکنید که بعد از هر بار استفاده از هر نوع زیورآلات باید اقدامات ضدعفونی کننده را انجام دهید.

در نهایت امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه زودتر این ویروس منحوس در سراسر دنیا از بین برود و مثل گذشته به زندگی عادی و روتین برگردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *