سنک, وبلاگ

خواص سنگ شرف شمس

خواص سنگ شرف شمس

شاید شما هم عبارت سنگ شرف شمس به گوشتان خورده باشد و دوست داشته باشید بیشتر درباره آن بدانید. در این نوشته می‌خواهیم درباره خواص سنگ شرف شمس صحبت کنیم پس با صنایع پارسی همراه باشید…

شرف‌ الشمس در اعتقاد عمومی مردم یک نگین زرد می‌باشد ولی با توجه به منابع اسلامی آن سنگ نمی‌باشد و آن را به عنوان ذکری منسوب به حضرت علی (ع) می‌دانند که اشخاص دارای تجربه آن را با اصول ویژه‌ای پشت نگین عقیق زرد حکاکی می‌کنند.

این ذکر که می‌گویند از اسم‌های پروردگار است از 13 حرف برخوردار می‌باشد که عبارت است از : چهار حرف از انجیل، چهار حرف از تورات و پنج حرف از قرآن کریم. یک دفعه در هر سال در ساعت‌های مشخصی از روز 19 فروردین، حکاکی ذکر شرف شمس بر روی عقیق زرد رنگ صورت می‌گیرد.

در روز 19 فروردین از ساعت 11 ظهر تا 11 شب، شکل این دعا را بر روی پارچه زرد رنگ، عقیق زرد و طلا می‌کشند و یا حکاکی می‌کنند و یا بر روی پارچه و یا کاغذ با خط زرد می‌نویسند و پس از خواندن دعای آورده شده و نوشتن آن در زیر دعا، هر حاجتی که از پروردگار دارند را نوشته و در قرآن قرار می‌دهند.

 

 

خواص سنگ شرف شمس

خواص سنگ شرف شمس

نوشتن ذکر شرف شمس

در ادامه مقاله خواص سنگ شرف شمس می‌خواهیم مواردی را درباره نوشتن این ذکر بگوییم که شما باید در زمان نوشتن آن این نکات را رعایت کنید.

  • زمان صحیح آن هر سال تنها و تنها نوزدهم فروردین می‌باشد.
  • بر روی جسمی به رنگ زرد باید حکاکی شود.
  • از رسم مجدد هر خط خودداری شود.
  • سوراخ‌ها در ستاره‌ها و حرف‌های واو و میم باز باشند.
  • اندازه الف‌ها به صورت مساوی باشند.
  • خطوط اولیه و انتهایی ستاره یکدیگر را قطع نکنند.
  • واو آخر بر روی همه‌ نقوش رسم بشود.
  • در صورت نوشتن بر روی کاغذ، این عمل بایستی با گلاب و زعفران صورت گیرد و کاغذ نه باید باز شده و نه باید به سایر افراد نشان داده شود و باید کاغذ در چهارشنبه آخر سال در آب روان و جاری انداخته شود.

 

دو مورد پراهمیت در نوشتن دعای شرف شمس وجود دارد.

خواص فراوانی برای این ذکر گفته شده است که از اصلی‌ترین آن‌ها حاجت روایی می‌باشد. برای اینکه بخواهید حاجت شما در روز 19 فروردین برآورده شود، بایستی 2 رکعت نماز حاجت خوانده و صد صلوات بفرستید، سپس بر روی برگه ذکر و حرز را بنویسید و آرزوی خود را هم گفته و برگه را در لای قرآن بگذارید.

  • اگر نگین استفاده می‌کنید حتما باید هر سال در وقت مشخص شده و با توجه به اصول خاص آن، مجددا خراشی با استفاده از یک سوزن بر روی نقش کنده شده به وجود آورید.
  • اگر بر روی برگه نوشته اید، آن را باز نکرده و به سایر افراد نشان ندهید و در چهارشنبه آخر سال، آن را در رودی که در جریان است بیندازید.

مجهولات در مورد شرف شمس

کتاب مصباح از فرد فوت شده کفعمی نخستین کتابی می‌باشد که به مهم بودن این دعا اشاره داشته است. با توجه به گفته‌ی بعضی از پژوهشگران آن کتاب مفاتیح‌الجنان می‌باشد ولی مدرکی برای این دعا گفته نشده است.

خواص انگشتر شرف شمس

انگشترها در طی سالیان گذشته و حتی این روزها خیلی مهم بودند و در کنار استفاده‌های زینتی شان، از لحاظ اعتقادی هم خیلی ارزشمند می‌باشند و مزایای بسیاری دارند. انگشترها و ذکرها و نقش‌هایی که بر روی آن‌ها حکاکی شده است در دین اسلام هم خیلی مهم هستند به همین خاطر اشخاص فراوانی در پی فراهم کردن انگشتر شرف شمس و استفاده از مزایای این انگشتر می‌باشند که توصیه زیادی شده است.

به صورت کلی از مزایای انگشتر شرف شمس یا مزایای گردنبند آن هم مردانه هم زنانه، می‌توان همان مزیت‌های حرز شرف شمس را استخراج کرد و افرادی که آن را همراه خود داشته باشند، پروردگار به واسطه‌ی این ذکر، در همه‌ی زمان‌ها از آن‌ها محافظت خواهد کرد و بیشتر شدن روزی و فقیر نبودن از اصلی‌ترین مزایای این انگشتر می‌باشد.

ولی باید به این مورد دقت کنید که به دلیل اینکه حرز شرف شمس معمولا بر روی عقیق زرد حکاکی می‌شود، از مزیت‌های خاص عقیق زرد هم می‌توان بهره برد. در روایت‌ها و حدیث‌ها هم سنت این می‌باشد که برای استفاده از مزایای انگشتر شرف شمس و به صورت کلی همه‌ی انگشترهای دارای ارزش معنوی، توصیه می‌شود که آن‌ها در دست راست باشند.

در نوشته خواص سنگ شرف شمس سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیداریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *