سنک, وبلاگ

سنگ آمیتیست و ویژگی‌های آن

سنگ آمیتیست و ویژگی‌های آن

 

یکی از سنگ‌های تزئینی بسیار مشهور، سنگ آمیتیست (Amethyst) با فرمول شیمیایی SiO2 است، معنی لغوی این کلمه رنگ بنفش است که دلیل آن هم این است که این سنگ به همین رنگ است. این سنگ در کشورهای مختلفی مثل رومانی، روسیه، برزیل، چک‌اسلواکی، آمریکا، ماداگاسکار، مکزیک و … پیدا می‌شود.

معنای سنگ آمتیست

یکی دیگر از معنایی که برای این سنگ وجود دارد “مست نبودن” است زیرا که در زمان باستان یونانیان اعتقاد داشتند اگر این سنگ را زیر زبان خودشان بگذارند، الکل تاثیری روی آن‌ها نمی‌گذارد و در نتیجه مست نخواهند شد. همچنین در یونان باستان سربازان اعتقاد داشتند در صورتی که در جنگ از این سنگ استفاده کنند کاملا آرام و خونسرد خواهند بود.

سنگ آمیتیست دارای اسم‌های دیگری هم هست که از جمله آن می‌توان به کوارتز بنفش، Lavendine، Spirit Quartz، گمست، جمست اشاره کرد اما در کتابی که مربوط به جواهرشناسی فارسی است به نام “جمست” ذکر شده است.

خواص سنگ آمیتیست

این سنگ هم مثل سایر سنگ‌های تزئینی و قیمتی دارای خواص و ویژگی‌های زیادی است که به مهمترین این ویژگی‌ها در اینجا می‌پردازیم.

از جمله ویژگی‌های این سنگ می‌توان به استفاده آن در ترک اعتیاد و ترک عادات ناپسند در افراد اشاره کرد. همچنین از آنجایی که این سنگ با چاکراهایی که مربوط به سر و پیشانی می‌شوند در ارتباط هستند و باعث تقویت آن‌ها می‌شوند و از بیماری‌های مربوط به سر مثل صرع، میگرن، سردرد و … جلوگیری می‌کند.

همچنین این سنگ برای جلوگیری از کابوس و بی‌خوابی هم استفاده می‌شود. در علم رنگ‌شناسی و رنگ‌درمانی، رنگ بنفش برای از بین بردن انرژی‌های منفی و بد و تبدیل آن به انرژی‌های مثبت کاربرد دارد پس از آنجایی که سنگ آمیتیست هم دارای رنگ بنفش است از این خاصیت برخوردار است.

اگر کسی از استرس و اضطراب همیشگی رنج می‌برد بهتر است که این سنگ را همراه خود داشته باشد زیرا یکی از ویژگی‌های سنگ آمیتیست کاهش استرس و اضطراب و ایجاد آرامش در فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *