سنک, وبلاگ

سنگ ماه آبان – سنگ­ های متولدین آبان

بعد از بررسی سنگ‌های ماه تولد برای متولدین هر ماه، تصمیم به نگارش مقاله سنگ ماه آبان گرفتیم. بدین صورت آشنایی بیشتری با سنگ‌ها و خواص آن ایجاد خواهد شد. در این نوشته قرار است به انواع سنگ ماه آبان بپردازیم و با مطرح کردن آنها اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. این مطالب را با دقت مطالعه بفرمایید.

 

سنگ ماه تولد آبان

بهترین سنگ این ماه توپاز می‌باشد. همچنین سنگ‌های فرعی افراد متولد این ماه، آمیتیست، بریل، گارنت، یاقوت سرخ، سنگ مرجان، آکوامارین، اشک آپاچ و ابسیدین (شیشه آتشفشانی) هستند. از طریق این سنگ‌های ماه تولد خود، افراد آبان ماهی قادر هستند از ستاره نجومی خود (اورانوس و مریخ) انرژی کیهانی را بدست آورند و می‌توانند عنصر وجود و ذات اصلی خودشان را که آب می‌باشد تقویت کرده و توسعه و گسترش دهند.

 

توپاز

توپاز بهترین سنگ ماه تولد آبان می‌باشد. این سنگ یک سنگ قیمتی است با سختی زیاد معادل هشت درجه مو. ولی با یک ضربه منفرد، می‌توان آن را تقسیم کرد، ویژگی که با الماس مشترک است. پس بایستی از ضربات سخت پرهیز شود. معروف ترین توپاز، احتمالا نوع غول پیکری آن در اندازه 1640 قیراط می‌باشد که پادشاه کشور پرتغال در قرن هفدهم میلادی نام آن را براگانزا Braganza گذاشت. اولین دفعه فکر می‌کردند که بزرگترین الماسی که تا کنون یافت شده بود را کشف کرده اند، بعدا دریافتند که نمونه توپازی بی رنگ بوده است.

در انواع زیادی از رنگ‌های گوناگون، توپاز رخ می‌دهد، گران قیمت ترین توپازها، توپاز زرد طلایی عمیق و توپاز صورتی هستند. امروزه توپاز آبی و سبز نیز خیلی محبوب می‌باشند. سنگ‌های طبیعی صورتی رنگ بسیار کمیاب هستند، بیشتر آنها سنگ‌های زردی می‌باشند که بر روی آنها عملیات حرارتی صورت گرفته است. به اکثر توپازهای بی رنگ، گرما داده می‌شود تا بتوانند طیف وسیعی از آبی را به وجود آورند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *