وبلاگ

آموزش تمیز کردن زیورآلات و بدلیجات در خانه

آموزش تمیز کردن زیورآلات و بدلیجات در خانه

یکی از چالش‌ها و دغدغه‌هایی که بعد از خرید انواع جواهرات مثل طلا، نقره و بدلیجات پیش می‌آید موضوع تمیز کردن زیورآلات و بدلیجات و شستشوی آن‌هاست به همین دلیل در این مقاله قصد داریم آموزش تمیز کردن انواع زیورآلات را برای شما قرار دهیم تا برای همیشه این دغدغه برای شما حل شود. 

این نکته را هرگز فراموش نکنید که تمیز کردن جواهراتی مثل طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی تزئینی با تمیز کردن بدلیجات تفاوت‌های بسیار زیادی دارد که هیچ‌ وقت نباید آن‌ها را به جای هم استفاده کنید. در این قسمت ما بیشتر به موضوع تمیز کردن و پاکسازی انواع بدلیجات می‌پردازیم.

برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه و در کمترین زمان شستشوی زیورآلات را انجام دهید سعی کردیم این آموزش با استفاده از روش‌های خانگی با استفاده از ساده‌ترین مواد شوینده باشد.

نکاتی برای تمیز کردن زیورآلات

اولین نکته‌ای که برای شستشوی بدلیجات باید رعایت کنید این است که سنگ‌ها و مهره‌های آن را بررسی کنید در صورتی که دارای سنگ و کریستال نباشد می‌توان با هر مقدار آب آن را شست اما در صورتی که دارای سنگ و کریستال باشد باید به اندازه محدودی از آب استفاده کرد تا چسب‌های استفاده شده در آن‌ها شل و ضعیف نشوند.

با استفاده از برس و یا یک مسواک که حتما تمیز باشد اقدام به پاک کردن زیورآلات مورد نظر کنید تا رسوبات و یا زنگ‌زدگی‌های آن کاملا از سطح آن پاک شود.

روش‌های شستشو و تمیز کردن زیورآلات

لیمو

یکی از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین روش‌های شستشوی انواع زیورآلات استفاده از لیمو است. به دلیل خاصیت اسیدی لیمو، بدلیجات کاملا پاکسازی و تمیز می‌شوند. حال اگر دوست دارید تاثیر بیشتری از لیمو بگیرید می‌توانید به آن جوش شیرین نیز اضافه کنید. همچنین اگر زیورآلات خود را داخل آب لیمو به همراه نمک به مدت حدودا 8 تا 10 ساعت بخوابانید نیز تاثیر بسیار زیاد آن را می‌توانید مشاهده کنید همچنین می‌توانید این روش را برای شستشو و تمیز کردن نقره نیز استفاده کنید.

آب و سرکه سفید 

در روش دوم پیشنهاد می‌شود که از محلول رقیق شده سرکه سفید با آب استفاده کنید، به این صورت که بدلیجات خود را داخل این محلول بخوابانید و با استفاده از مسواک زاویه‌های مختلف آن را با دقت و وسواس زیاد بشویید.

شامپو بچه

چون شامپو بچه برای بچه‌ها استفاده می‌شود خاصیت اسیدی بسیار ضعیفی دارد و به همین دلیل بدون آسیب رساندن به بدلیجات می‌تواند آن‌ها را کاملا تمیز کند. برای این کار در ابتدا چند قطره از شامپو بچه را داخل آب با دمای ولرم بریزید و سپس با استفاده از برس و یا مسواک آغشته شده به این محلول بدلیجات خود را شستشو دهید و بلافاصله بعد از آن زیورآلات خودتان را آب سرد بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *