سنک, وبلاگ

طلای احمق‌ ها چیست؟ – خواص و ویژگی‌های سنگ پیریت

ضدعفونی کردن زیورآلات، دستبند، گردنبند، انگشتر و ... در شرایط کرونا

امروز قصد داریم در مورد سنگ بسیار جالب و مهمی با شما صحبت کنیم که طلای احمق ‌ها نام دارد. احتمالا اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد این است که چرا به این سنگ طلای احمق‌ ها گفته می‌شود. در واقع در ابتدا باید به شما بگوییم که این سنگ پیریت نام دارد و در ادامه به معرفی این سنگ و خواص و کاربردهای آن می‌پردازیم. همراه صنایع پارسی باشید…

اگر بخواهیم از مواد تشکیل دهنده این سنگ صحبت کنیم باید بگوییم که این سنگ از ترکیب گوگرد داری از آهن تشکیل شده است.

شباهت و تفاوت سنگ پیریت و طلای احمق‌ ها

به لحاظ ظاهری طلای احمق‌ ها و پیریت بسیار شبیه هم هستند و ممکن است که بسیار با هم اشتباه گرفته شوند و به همین دلیل هم ممکن است افراد زیادی نتوانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند به همین دلیل به آن طلای احمق‌ها گفته می‌شود.

اما تنها ظاهر آن‌ها است که شبیه هم می‌باشد اما در اصل و باطن تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. مثلا سنگ پیریت برعکس طلا اصلا قابلیت چکش‌خواری و شکننده‌ای ندارد، در صورتی که به این سنگ با فولاد ضربه زده شود، گوگردی که در آن وجود دارد جرقه می‌زند.

یکی دیگر از تفاوت‌های این سنگ با طلا این است که این سنگ بسیار راحت پیدا می‌شود و آن را می‌توان در اکثر مناطق ایالت متحده مثل پنسیلوانیا، کلرادو، نیویورک، آریزونا، میسوری، کارولینای جنوبی و … استخراج کرد البته که این سنگ در سایر نقاط دنیا مثل بیشتر کشورهای اروپایی از جمله پرتغال، اسپانیا، آلمان و همچنین افریقای جنوبی نیز به راحتی یافت می‌شود.

خواص و ویژگی‌های سنگ پیریت

فرانسوی‌ها به سنگ طلای احمق‌ ها ، سنگ سلامتی می‌گویند و اگر تکه‌ای از آن را همراه خود داشته باشید نه تنها قوای جسمانی بالایی خواهید داشت بلکه در افزایش اعتماد به نفس و کاهش انرژی‌های منفی و افسردگی نیز نقش به‌سزایی دارد.

اگر خانم هستید و دارای اختلالات قاعدگی هستید از این سنگ استفاده کنید تا تاثیر بسیار زیاد آن را در متعادل شدن هورمون‌های خود مشاهده کنید. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این سنگ در کاهش تب، درد و تورم است در صورتی که در تماس مستقیم با بدن فرد باشد.

از دید انرژی‌های ماورایی و یوگایی باید گفت که انرژی آتش و خاک درون این سنگ یعنی پیریت وجود دارد که می‌توانند بسیار مهم و مفید برای تقویت و تعادل چاکرای اول باشد و اگر به دنبال وسیله‌ای برای مدیتیشن هستید این سنگ می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *