وبلاگ

فواید و خواص سنگ حدید چیست؟

فواید و خواص سنگ حدید چیست؟

یکی دیگر از سنگ‌هایی که امروزه در تولید زیورآلات و بدلیجات طرفداران زیادی دارد سنگ حدید است که یک نوع درخشندگی بسیار جذاب دارد و بیشتر برای محصولات زینتی استفاده می‌شوند. در این مقاله به توضیح سنگ حدید، علت نام گذاری آن، خواص سنگ حدید و … می‌پردازیم. همراه صنایع پارسی باشید…

 ترجمه لاتین آن، سنگ خون است.

کاربرد حدید در زمان‌های دور

در گذشته از حدید برای ساخت تجهیزات نظامی و سلاح نیز استفاده می‌شده است. سنگ طبیعی حدید دارای مقداری آهن زنگ زده است. نوع طبیعی آن عموما قرمز رنگ و زبر هستند که بعد از اینکه جلا داده می‌شوند به صورت درخشنده و براق می‌شوند.

 

خواص سنگ حدید

برای این سنگ خواص و فواید زیادی را نقل می‌کنند که در اینجا ما سعی کردیم مهم‌ترین و معتبرترین این خواص را به شما معرفی کنیم.

خواص حدید شامل تنظیم گردش خون و فشار خون، افزایش جذب آهن مواد غذایی و درمان کم خونی، تنظیم تعادل و چاکرای اول، افزایش غلبه بر وسوسه و اعتیاد، دفع انرژی و افراد منفی، کمک به تسکین دردهای آرتروزی و مفصلی و …. است.

 

خواص مذهبی سنگ حدید

با مطالعه منابع مذهبی و روایت متوجه می‌شویم که استفاده از سنگ حدید برای دفع انرژی‌ منفی و شر و همچنین دفع اجنه و افراد شرور بسیار توصیه شده است. از دیگر فواید مذهبی آن برای چشم زخم، دفع اجنه و هراس‌های مربوز به آن‌ها است. اما نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که این استفاده از این سنگ در نماز و همچنین وضو مکروه است. همچنین احتمال شما هم دیده‌اید که خاتم‌ها و حرزهای مختلف را بر روی انواع سنگ‌های حدید می‌نویسند.

مطالعه مقاله سنگ برای چشم زخم

امام صادق (ع) فرمود: «این انگشتری را از نجاست و بوی گند و بد حفظ کن و آن را داخل حمام و دستشویی نبر! پس هر کس بر جان خودش ایمن نیست و از هلاکت می‌ترسد از این انگشتری استفاده کند و آن را از دشمنانت بپوشان تا مبادا از آن استفاده کنند و آن را به کسی نده مگر آن که او هم از شیعیان باشد و به او مطمئن باشی.»

 

سنگ حدید مربوط به کدام چاکرا است؟

این سنگ دارای خواص زمینی است پس مربوط به چاکرای اول بدن است، به همین دلیل باعث تقویت کبد و پاکسازی آن از مسمویت‌ها می‌شود و همچنین برای از بین بردن بیماری‌های مرتبط با خون و یا خون‌سازی و یا مغز استخوان بسیار مفید و مهم است.

همه حدیدها خاصیت آهنربایی و مغناطیسی دارند؟

یک باور غلط در بین عامه مردم وجود دارد و آن این است که تمامی سنگ‌های حدید دارای خاصیت آهنربایی هستند در صورتی که فقط بعضی از حدیدها به مقدار خیلی کمی خاصیت آهنربایی و مغناطیسی دارند.

مشاهده زیورآلات ساخته شده با حدید

 

حدید نر و ماده چیست؟

اینجا برای همیشه به شما می‌گوییم که سنگ حدید نر و ماده وجود ندارد و به هیچ عنوان اگر کسی خواست به شما سنگ حدیدی را به بهانه نر یا ماده بودن به قیمت متفاوتی بفروشد قبول نکنید چون این موضوع فقط بهانه‌ و تریک جذابی برای بازاریابی و فروش گران‌تر است و در علم سنگ‌شناسی و گوهرشناسی چیزی به عنوان حدید نر یا حدید ماده نداریم. اصطلاح رایج در بین بازاریابان زیورآلات و جواهرات در مورد نر و مادگی حدید به این صورت است که آن‌ها حدیدهای تیره و مات را نر و مذکر و حدیدهای سبک و براق را ماده می‌دانند و نوع نر آن را هم به قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *