سنک, وبلاگ

آشنایی با خصوصیات و ویژگی‌های سنگ ماه تولد

آشنایی با خصوصیات و ویژگی‌های سنگ ماه تولد

احتمالا شما هم چیزهایی در مورد سنگ ماه تولد شنیده‌اید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم اصلا بحث سنگ‌های ماه تولد از کجا آمده و چه ریشه‌ای دارد. ممکن است زمانی که در حال خرید انواع زیورآلات برای خودتان و یا نزدیکانتان هستید با سنگ‌های مختلفی رو به رو شده‌اید. امروزه محققان و کارشناسان در مورد خواص و ویژگی‌های سنگ‌های مختلف آماری را منتشر کرده‌اند.

موضوع خاصیت سنگ‌ها و همچنین سنگ‌های مربوط به هر ماه موضوع جدیدی نیست بلکه این بحث ریشه‌ای باستانی و کهن دارد. از زمان‌های قدیم پیشینیان ما به اعتقادات زیادی به خواص این سنگ‌ها داشتند حتی در ادیان مختلف به استفاده از بعضی سنگ‌ها سفارش ویژه شده است. مثلا در دین اسلام به استفاده از سنگ‌هایی مثل عقیق، فیروزه و … سفارش شده‌است. یکی از ریشه‌های این موضوع مربوط به طالع‌بندی نجومی و همچنین علم ستاره‌شناسی است.

اما احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که هر فرد فقط بهتر است که از سنگ‌ ماه تولد مربوط به خودش است استفاده کند و یا اینکه می‌تواند از دیگر سنگ‌ها هم استفاده کند و یا اینکه اصولا ارتباطی بین سنگ‌ها و انرژی بدن انسان‌ها وجود دارد یا خیر؟

همانطور که قبلا هم گفته شد چه در مورد این انرژی و چه در مورد ارتباط آن‌ها با بدن افراد اعتقادات متفاوتی وجود دارد عده‌ای آن را خرافات و غیرعلمی می‌دانند در صورتی که یک موسسه سنگ‌شناسی و گوهرشناسی در امریکا انرژی و ارتباطات و حالات ماورایی سنگ‌ها را با بدن انسان‌ها تایید کرده‌اند. آن‌ها از تاثیراتی که سنگ‌های مختلف بر روی روح و روان افراد می‌گذارند خبر می‌دهند

در ادامه مطالعه خواص و ویژگی‌های سنگ‌های مختلف به علم گوهرشناسی و سنگ‌شناسی می‌رسیم.

 

سنگ ماه تولد

برای هر یک از ماه‌های سال سمبل و نمادی که مربوط به سنگ‌ها و گوهرهای آن ماه باشد را در نظر گرفته‌اند.

موضوعی که امروز با آن رو به رو هستیم این است که یک یا چند سنگ را به هر ماه نسبت می‌دهد و از آنجایی که برای این سنگ‌ها، خواص و ویژگی‌های زیادی را در نظر می‌گیرند پس این خواص و ویژگی‌ها را هم به متولدین این ما‌ه‌ها نسبت می‌دهند.

چند سالی است که موضوع سنگ ماه تولد داغ است و در مورد بحث‌های زیادی می‌شود. اما برای بررسی صحت وسقم آن نظرات متفاوتی مطرح است. اگر در اینترنت کلمه سنگ‌ ماه تولد را سرچ کنید متوجه می‌شوید که سایت‌ها و منابع اینترنتی مختلفی در مورد سنگ ماه تولد مطلب گذاشته‌اند، به این صورت است که برای هر ماه و متولدین آن از یک تا چند سنگ فیمتی را معرفی کرده و به آن‌ها نسبت می‌دهند که بعضی از این سنگ‌ها مثل فیروزه، عقیق، یاقوت شناخته شده و بعضی دیگر هم ناشناخته هستند.

وقتی که این منابع را  مطالعه می‌کنیم  متوجه می‌شویم که به درست و یا به غلط یک سری خصوصیت و ویژگی برای هر سنگ در نظر گرفته می‌ شود که متولدین مربوط به آن ماه بهتر است که از آن سنگ‌های قیمتی استفاده کنند تا بیشترین کارایی همراه با بالا بردن خصوصیات مثبت در فرد و کاهش دادن ویژگی‌های منفی در هر شخص را نتیجه دهد.

در مرحله بعد باید به بررسی خواص ویژگی‌های این سنگ‌های قیمتی پرداخته شود هر چند که منابع مختلف اختلافاتی بر سر این موضوع دارند اما صنایع پارسی تلاش می‌کند تا همیشه بهترین و موثق‌ترین اطلاعات را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

 

سنگ‌شناسی، علم یا شبه‌علم؟

اما ریشه این موضوع یعنی خواص سنگ‌های تزئینی برای هر ماه به موضوعات زیادی مثل نجوم و وضعیت ستارگان و صورت‌های فلکی، مذاهب مختلف، فرهنگ‌ها و باورهای قدیمی و همچنین مطالعات علمی جدید که قاعدتا با تصورات و باورهای قبلی تفاوت دارد، برمی‌گردد.

اما در همین راستا و با توجه به اهمیت زیاد این موضوع در شاخه گوهرشناسی و جواهرسازی، تلاش می‌کنیم تا با مطالعه در این حوزه و تشخیص واقعیت سنگ‌شناسی و خرافاتی که در این حوزه وجود دارد، بتوانیم شفاف‌سازی‌های درستی را انجام بدهیم.

متاسفانه به دلیل جذابیت بحث خواص سنگ‌های قیمتی و تزئینی در بین مردم موضوعات شبه علمی، خرافات و باورهای غلطی در مورد آن‌ها شایع شده است تا حدی که بعضی آن‌ها را درمان مشکلات و یا بیماری‌های مختلف می‌دانند که اکثر آن‌ها زاییده باورها و تصورات غلط قدیمی است. به همین دلیل تمامی تلاش ما برای این موضوع است که بتوانیم دانش و علم سنگ‌شناسی و گوهر شناسی را از این موضوعات شبه علمی جدا کنیم.

 

معرفی سنگ ماه تولد برای هر ماه

در این بخش به معرفی سنگ مخصوص هر ماه می‌پردازیم. با توجه به خواص سنگ‌ها و ویژگی‌های ماه‌ها که متفاوت است. برای هر ماه چندین سنگ اختصاص داده شده است. در بخش ابتدایی به معرفی سنگ اصلی برای هر ماه می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

سنگ ماه فروردین

بعید می‌دانیم که بتوانید یکی از گران‌بهاترین سنگ‌های قیمتی را از ذهن دور کنید. سنگ الماس که از قیمتی‌ترین نوع سنگ‌های موجود در طبیعت است مخصوص ماه فروردین است. به این صورت می‌توان بیان کرد که الماس با ویژگی‌های متولدین فروردین ارتباط بیشتری برقرار می‌کند.

محبوب‌ترین ویژگی که در سنگ الماس وجود دارد افزایش اعتماد به نفس و ایجاد حس پیروزی است. این ویژگی اصلی‌ترین دلیل برای نزدیکی به متولدین فروردین است. در مبحث پزشکی نیز برای سنگ الماس چند خاصیت ذکر شده است. الماس بر روی عملکرد مثانه و کلیه‌ها به شدت تاثیر دارد و به صورت کلی دارای خاصیت تصفیه کنندگی بسیاری می‌باشد.

نکته قابل اهمیت دیگر در مورد سنگ الماس این است که با توجه به قدرتی که دارد، عملکر دیگرد سنگ‌ها را تقویت می‌کند. این نکته باعث می‌شود که متولدین دیگر ماه‌ها و به صورت کلی افرادی که علاقه مند به همراه داشتن سنگ هستند با افزودن تکه‌ای هر چند کوچک به زیورآلات خود عملکرد آن‌ها را بهبود ببخشند. 

 

سنگ ماه اردیبهشت

و اما ماه میانی بهار، دیگر سنگ ارزشمند موجود در جهان متعلق به این ماه و متولدین آن است. زمرد، سنگی معدنی که از دیرباز در حوزه درمان دارای ارزش بوده و حرف‌هایی برای گفتن دارد. در ابتدایی ترین حالت ممکن است زمرد میان روح و جسم تعادل برقرار می‌کند.

اما این تنها ویژگی و خاصیت آن نیست، مورد دیگر در مورد این سنگ این است که افرادی که به دنبال تمرکز و آرامش اعصاب و روان نیز هستند از طرفداران پر و پا قرص زمرد هستند. دلیل این موضوع افزایش ادراکات شهودی است که از این سنگ می‌توان دریافت کرد. فعالان حوزه یوگا و مدیتیشن اصلی‌ترین این افراد هستند.

تاثیرات فیزیکی

بعد از عنوان کردن تاثیرات روحی، حال نوبت به تاثیرات فیزیکی است که از زمرد می‌توان دریافت کرد. زمرد برای بهبود پارکینسون، مبتلایان به بیماری صرع و تنظیم تیروئید موثر است.

همچنین کنترل و تنظیم فشار خون و مشکلات قلبی نیز با استفاده از خواص این سنگ قابل انجام است. در نهایت تنظیم دمای بدن و تعادل آن را نیز می‌توان به سنگ زمرد نسبت داد.

 

سنگ ماه خرداد

سنگ مخصوص سومین ماه سال، مروارید است. یکی از کمیاب‌ترین انواع سنگ‌های قیمتی موجود در طبیعت که دارای ارزش و خواص بسیاری است. به این سنگ، داروی جادویی گفته می‌شود. مهم‌ترین خاصیتی که مروارید روی روح و روان دارد برای دارنده آن، افزایش قدرت ابتکار و خلاقیت می‌باشد.

تاثیرات فیزیکی

از جمله تاثیرات سنگ مروارید بر روی بدن دارد‌ می‌توان به افزایش سطح کلسیم اشاره کرد. همچنین اثر مثبت بر روی اعصاب و عضلات دارد و در نهایت اضطراب را کنترل می‌کند.


سنگ ماه تیر

سنگ ماه اول تابستان، گارنت می‌باشد. این سنگ دارای رنگ تیره مثل رنگ سنگ یاقوت قرمز است. در منابع بسیاری ذکر شده است که گارنت محافط مسافرین کشتی است.

از تاثیرات فیزیکی که این سنگ بر بدن انسان دارد می‌توان به استحکام در دیواره سرخرگ اشاره کرد. همچنین جهت تقویت چشم نیز کاربرد دارد. اثر مثبت دیگر آن در درمان مراحل اولیه سرطان است. نا گفته نماند که تاثیر سرطان در بانوان بیشتر از آقایان است.

 

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *