سنک, وبلاگ

سنگ درمانی چیست؟ – خواص سنگ‌های قیمتی

سنگ درمانی چیست؟ - خواص سنگ‌های قیمتی

یکی از دلایل خرید سنگ و استفاده از آن‌ها را خواص موجود در سنگ‌ها می‌دانند. افراد بسیاری در پی خرید انگشتر، دستبند، گردنبند، زیورآلات و دیگر صنایع دستی ایرانی هستند که در ساخت آن‌ها از سنگ استفاده شود. شاید خیلی‌ها این موضوع را باور نداشته باشند که سنگ درمانی وجود دارد. در گذشته این باور در مورد آب نیز وجود داشت و آب درمانی مورد پذیرش افراد زیادی نبود. اما امروزه این حقیقت که این سنگ‌ها خواص بسیاری دارد و از آن استفاده می‌شود بر کسی پوشیده نیست. همراه صنایع پارسی باشید…

تاریخچه سنگ درمانی

سنگ درمانی از زمان‌های خیلی دور از جمله درمان‌های موجود در طبیعت بوده، امروزه از آن با نام Gem Theraphy به عنوان یکی از رشته‌های مکمل در طب استفاده می‌شود.

سنگ درمانی هیچ‌گاه با استقبال فراوانی همراه نبوده و مردم آن را آن طور که باید جدی نگرفته‌اند. اما ریشه سنگ درمانی به حدود 4 هزار قبل بر می‌گردد. این موضوع در اسناد و کتیبه‌های بر جا مانده از تمدن هندوها و چینی‌ها موجود است.

معمولا از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برای مقاصدی نظیر درمان برخی بیماری‌ها، محافظت افراد از بلایای مختلف و همچنین تاثیر نا مناسب محیط استفاده می‌شده است.

در زمان حال از این سنگ‌ها در کشورهای ایران، چین، هند، آمریکا و … به عنوان سنگ درمانی بهره می‌برند.

سنگ درمانی خرافات یا دانش؟

اگر بخواهیم خاستگاهی که موضوع سنگ درمانی از آنجا آمده است را بررسی کنیم باید بگوییم که شواهد تاریخی نشان می‌دهد این موضوع در ابتدا از کشور چین شروع شده است، بررسی ویژگی‌های انواع سنگ‌ها در کتاب امپراطوری زرد بیان شده است که در آن همچنین به بررسی پیدایش سنگ‌ها و ویژگی‌های آن‌ها و همینطور نحوه استفاده از آن‌ها از زمان چنگیز مغول و فرزندانش به بعد پرداخته شده است.

سوالی که در این قسمت برای اکثریت پیش می‌آید این است که سنگ درمانی و موضوعات پیرامون آن تا چه اندازه درست و علمی و تا چه اندازه خرافی است. واقعیت این است که در موضوع سنگ درمانی هم مثل سایر موضوعات متاسفانه افراد سودجو با ادعاهای غیرواقعی و غلط در مورد سنگ‌ها از افراد عادی سواستفاده کردند و به همین دلیل است که امروز افراد زیادی به کل منکر وجود این موضوع مهم یعنی وجود خواص و ویژگی برای سنگ‌ها و سنگ درمانی شده اند.

اما تحقیقات علمی و تجربه نشان می‌دهد که سنگ‌های خاص که سنگ‌های درمانی نامیده می‌شوند دارای خواص و ویژگی‌های قابل توجهی هستند که اگر درست و به جا و به صورت اصولی استفاده شوند می‌توانند در جذب و دفع انرژی و درمان بیماری‌ها در کنار درمان‌ها و داروهای فیزیکی و شیمیایی موثر و مفید باشند.

سنگ‌شناسی علمی مکمل برای پزشکی

متاسفانه افراد زیادی سنگ‌شناسی را با کریستال‌درمانی و یا ماساژ با سنگ داغ اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو موضع اساسا با هم تفاوت‌های زیادی دارند و در واقع دو موضوع جدا از هم هستند که نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

این موضوع را فراموش نکنید که سنگ‌شناسی یا همان گوهرشناسی یک علو با سابقه تاریخی بسیار زیاد است و در صورتی که از سنگ‌ها به صورت علمی و اصولی استفاده شود می‌تواند برای درمان بیماری‌های مختلف به کمک علم پزشکی بیاید اما هرگز نباید این دانش را جایگزین علم پزشکی دانست بلکه این علم مانند بسیاری‌ از زیرمجموعه‌های طب سنتی یک علم مکمل و همچنین کمک‌کننده به علم پزشکی هستند.

در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد که عبارتند از دیدگاه‌های فیزیکی و فرافیزیکی. شواهد نشان می‌دهد در دیدگاه فیزیکی، انرژی‌های موجود در انواع گوهرها و سنگ‌ها باعث افزایش جریان خون که در ادامه باعث افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن و همچنین از بین رفتن سم‌های موجود  در بدن می‌شود.

در دیدگاه متافیزیکی گوهردرمانگر سنگ‌های طبیعی دارای انرژِ را دقیقا در مسیر کانال‌های انرژی بدن (مریدین‌ها) و همچنین چاکراهای بدن که به مراکز انرژی بدن معروف هستند قرار می‌دهند تا تعادل بدن حفظ شود و بدن را از هر آلودگی پاک کند.

 خواص سنگ‌های قیمتی

در این بخش به معرفی خواص حدود 30 سنگ اشاره می‌کنیم. در مورد برخی از این سنگ‌ها مقالات دیگر در سایت موجود است که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

خواص سنگ سلیمان (اونیکس)

خواص درمانی سنگ سلیمان(اونیکس): جلوگیری از چشم زخم، تقویت کننده ناخن، چشم و پوست بوده. همچنین جلوگیری از ریزش مو از مزایای همراه داشتن این سنگ است و در نهایت جریان خون را تحریک می‌کند.

نکته: مقاله مربوط به خواص سنگ اونیکس

خواص سنگ فیروزه

خواص درمانی سنگ فیروزه: این سنگ برای کبد مفید است، غدد و تقویت چشم‌ها را به همراه دارد و در نهایت کاهش استرس را سبب می‌شود.

نکته: مقاله مربوط به خواص سنگ فیروزه

خواص سنگ عقیق آبی

خواص درمانی سنگ عقیق آبی: این سنگ موثر در درمان سردرد و گرفتگی عضلانی است.

خواص سنگ عقیق خزه‌ای

خواص درمانی سنگ عقیق خزه‌ای: این سنگ در دیابت مفید است.

نکته: برای مجموعه خانواده عقیق خواص بسیاری را متصور هستند. با مطالعه مقاله آن با انواع عقیق و خواص بیشتر آن آشنا شوید.

خواص سنگ کهربا

خواص درمانی سنگ کهربا: کهربا ضد آلرژی و آنتی اگزما بسیار مناسبی است. ناراحتی‌های پوستی را از انسان دور نگه می‌دارد.

خواص سنگ ابسیدان رنگین کمان

خواص درمانی سنگ ابسیدان رنگین کمان: آبسیدان باعث تسکین عفونت‌ها و التهابات می‌شود، ضد باکتری است و جلوی زخم معده را می‌گیرد.

خواص سنگ آکوارمارین

خواص درمانی سنگ آکوارمارین: این سنگ برای بیماریهای مجاری تنفسی مانند برنشیت و ناراحتی‌های ناحیه گردن مفید است.همچنین افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

خواص سنگ مرجان

خواص درمانی سنگ مرجان: سنگ مرجان برای بیماری‌های کم خونی مناسب است. همچنین در  ناراحتی‌های عادات ماهانه موثر و مفید است.

نکته: مقاله مربوط به سنگ مرجان چیست؟

خواص سنگ توپاز آبی

خواص سنگ توپاز آبی: این سنگ در تقویت صدا تاثیر دارد. برای درمان و تقویت التهاب گلو و اعصاب نقش مفیدی را ایفا می‌کند.

نکته: مقاله مربوط به خواص سنگ توپاژ

خواص سنگ تورمالین

خواص درمانی سنگ تورمالین: این سنگ آرام‌بخش است و قدرت تمرکز را زیاد می‌کند. تورمالین در درمان سرطان مفید است.

خواص سنگ آبسیدان لکه برفی

خواص درمانی سنگ آبسیدان لکه برفی، تقویت کننده استخوان‌ها و سهولت عملکرد روده‌ها را به همراه دارد.

خواص سنگ آمازونیت

خواص درمانی سنگ آمازونیت، این سنگ به جهت تقویت مغز، آرامش اعصاب و آرامش بدنی بسیار مناسب است.

خواص سنگ لاجورد

خواص سنگ لاجورد: این سنگ در کاهش درد که در نقاط مختلف سر رخ می‌دهد بسیار مفید است. همچنین برای کاهش فشار خون موثر است.

خواص سنگ آمیتیست

خواص درمانی سنگ آمیتیست: این سنگ ضد میگرن است و کاهش دهنده فشارهای عصبی را انجام می‌دهد. همچنین این سنگ برای اعصاب مفید است.

نکته: مقاله مربوط به سنگ آمیتیست

خواص سنگ اون چورین

خواص درمانی سنگ اون چورین: از این سنگ در درمان بیماری‌های چشمی ریزش اشک، همچنین به عنوان ماده‌ای ضد شوره سر بهره برده می‌شود. نا گفته نماند که به وسیله ارتعاشات ملایم این سنگ ناراحتی‌های قلبی و سیستم عصبی مورد درمان قرار می‌گیرد.

خواص سنگ پریدوت

خواص سنگ پریدوت: این سنگ نسبتا ناشناخته تاثیر مثبتی بر گردش خون در بدن انسان‌ها دارد و برای اصلاح بر بافت‌های بدن و تاثیر مثبت بر آن‌ها کاربردهای بسیری می‌تواند داشته باشد.

 خواص سنگ هماتیت

خواص درمانی سنگ هماتیت: یکی دیگر از خواص سنگ‌های قیمتی که برای بدن انسان مفید است سنگ هماتیت می‌باشد. این سنگ برای درمان واریس، انعقاد خون، بازسازی سلول‌های خونی و دیگر سلول‌های بدن نقش بسزایی را بازی ‌می‌کند.

خواص سنگ جاسپر قرمز

خواص درمانی سنگ جاسپر قرمز: نوع قرمز سنگ جاسپر نیز برای درد در نواحی کمر و پایین تنه موثر است. به صوت مشخص برای پا درد، کمر درد، درد مفاصل و دردهای استخوانی.

این مقاله ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *