رزین, وبلاگ

خرید رزین اپوکسی برای زیورآلات

خرید رزین اپوکسی برای زیورآلات

در این مقاله قصد داریم برای ساخت زیورآلات موادی را معرفی کنیم که به کارتان بیاید. توضیح بیشتر این که یکی از کاربردهای رزین همان طور در مقاله مربوط به آن ذکر شد ساخت زیورآلات و به خصوص گردنبند و دستبند است. رزین اپوکسی یکی از همین مواد است. بعد از معرفی آن، نکاتی را جهت خرید رزین اپوکسی برای زیورآلات بیان می‌کنیم. به این آمید که به کارتان بیاید، همراه صنایع پارسی باشید…

 

رزین اپوکسی چیست؟

در واقع این ماده جزو مواد شیمیایی دو جزئی است که همراه با هاردنر که ماده‌ای به جهت خشک کردن است به فروش می‎‌رسد. به صورت کلی هاردنر جزو جدا ناپذیر اپوکسی است. علت استفاده از این ماده این است که زمانی که رزین اپوکسی را برای ساخت زیورآلات خریدید و در مراحل ساخت زیورآلات رزینی هستید، بعد از گذشت زمان خشک نمی‌شود و نیاز به هاردنر دارد. بهتر است بدانید بعد از استفاده از هاردنر، رزین اپوکسی حالت کریستالی و شفاف پیدا می‌کند و در نهایت به شکل جامد و بی رنگ در می‌آید.

مواد قابل ترکیب با رزین

بعد از خرید رزین اپوکسی برای زیورآلات جالب است که بدانید می‌توانید از موادی نظیر رنگ‌های مختلف، منجوق، انواع چوب قابل ترکیب با رزین، گل‌های مصنوعی  و … استفاده کرد.

رزین رقیق و غلیظ؟؟؟

​به جهت خرید رزین اپوکسی برای زیورآلات نوع غلیظ آن را تهیه نمایید. دلیل این موضوع این است که این رزین در گوشه های کار تحدب خوبی پیدا کند و تمیز نگه داشتن کناره‌ها و زیر کار ساده تر است. رزین رقیق برای کارهایی که نیاز است رزین و رنگ روی کار بلغزند مانند افکت پورینگ مناسب‌تر است.

نکته: رزین اپوکسی پس از گذشت 1 روز به صورت سطحی خشک می‌شود ولی 3 تا 7 روز طول می‌کشد تا رزین اپوکسی به نهایت سختی خود برسد و پیوندهای بین رزین و هاردنر محکم شود.

 

نهایت کار

بعد از خرید رزین اپوکسی برای زیورآلات و انجام همه موارد باید انتظار این موارد را داشته باشید:

  • چسبندگی مناسب به سطح
  • مقاومت شیمیایی مناسب در برابر اسیدها
  • مقاومت مکانیکی نسبتا بالا
  • تحمل 5 تن فشار لاستیک در هر سانتی متر مربع
  • عایق جریان الکتریسیته
  • جرم و چربی را جذب نمی‌کند.
  • مقاومت دمایی در دمای 60 درجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *