سنک, وبلاگ

سنگ ماه متولدین اردیبهشت

سنگ ماه متولدین اردیبهشت

بعد از بررسی سنگ‌های ماه تولد برای متولدین هر ماه، تصمیم به نگارش مقاله سنگ ماه متولدین اردیبهشت گرفتیم. بدین صورت آشنایی بیشتری با سنگ‌ها و خواص آن ایجاد خواهد شد.

اصلی ترین سنگ ماه متولدین اردیبهشت زمرد نام دارد و در ادامه آن سنگ­های گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، سنگ مرجان، کهربا و فیروزه قرار دارند که هر کدام شامل خصوصیات و انرژی­‌های خاص خود می­‌باشد و می‌­تواند برای متولدین اردیبهشت کاربرد داشته باشد. اردیبهشت، ماهی است که بیشترین نوع سنگ تولد را شامل می­‌شود.

زمرد، اصلی ترین سنگ متولدین اردیبهشت

بهترین نمونه بریل که می­‌شناسیم زمرد است و بخاطر کروم و آهن پایین آن سبز رنگ است. معدن زمرد کلئوپاترا که در محدوده‌ی دریای سرخ قرار دارد نزدیک به 4 هزار سال سابقه دارد. اکثر زمرد جهان قدیم به احتمال فراوان از این ناحیه آمده است. سختی زمرد 7.5 در مقیاس مو قرار دارد و بلورهایی به شکل منشورهای شش گوشه می‌­باشد. همچنین انتهای آن صاف است که از خود دو رنگ نمایش می‌­دهد، برخی به رنگ آبی و برخی به زرد متمایل می­‌شود.

آونتورین سبز، سنگ برای اردیبهشتی­‌ها

افراد میلیون‌­ها سال از این سنگ استفاده کرده‌اند. این یک نمونه خاص از کوارتز نیمه شفافی می‌­باشد که از طریق ذرات کروم، سبز رنگ می‌شود. دیگر نمونه­‌های آونتورین می‌­توانند تنوع زیادی از ذرات معدنی را شامل شوند که منجر به نوع زیادی از رنگ‌­ها از جمله نقره­ای، قرمز و قهوه‌­ای می‌­شوند. اگر چه نمونه‌­های سبز معمول‌تر است و سنگ مورد نظر ما آونتورین نیز سبز رنگ است. این سنگ به دلیل غلظت زیاد مواد معدنی فوسچیت که در آن وجود دارد سبز رنگ است. در خیلی از مناطق گوناگون دنیا مانند اسپانیا، برزیل، هند، روسیه، تبت و شیلی و سایر کشورها این نوع سنگ کشف شده است.

گارنت، سنگ اناری متولدین اردیبهشت

سنگ گارنت جزو سنگ‌های با ارزش به حساب می‌آید که در درجه سختی و رنگ‌های مختلفی می‌توان دید. یکی از گران‌ترین انواع سنگ گارنت، رنگ سبز آن است. همچنین رنگ نارنجی آن، بسیار مورد توجه کلکسیونرهاست. نکته مهم در مورد انواع گارنت این است که از این سنگ در فرهنگ‌های مختلف کاربرد بسیاری دارد.

گارنت را نماد عشق نیز می‌دانند. این موضوع از این رو است که گارنت شبیه به دانه انار است و یونیان باستان انار را نماد عشق و محبت می‌دانستند.

مالاکیت سبز

دیگر سنگ ماه متولدین اردیبهشت، سنگ مالاکیت سبز است. این یک کانی سبز رنگ با فرمول شیمیایی، هیدروکسید کربنات مس و از اولین کانسارهای معدنی بود که برای تولید فلزی مس بکار می‌رود.

مالاکیت به ندرت به شکل بلوری و طرح سوزنی یا تخت ایجاد می‌شود که قابلیت عبور نور را دارند. اگر هم نور را عبور ندهند معمولا درخشندگی کدر متمایل به خاکی دارند.

برای مطالعه کامل خواص سنگ مالاکیت کلیک نمایید.

یاقوت کبود آبی

از دیگر سنگ‌های برج دوم سال یاقوت کبود آبی می‌باشد. یاقوت کبود از جمله سخت‌ترین سنگ‌های موجود در میان کانی‌هاست. در حقیقت بعد از الماس این سنگ، دومین سنگ از نظر سختی می‌باشد. این موضوع باعث شده که از این کانی کاربردهای بسیاری را در موارد صنعتی بر عهده گیرد. نا گفته نماند که علاوه بر سختی، رنگ جذاب و زیبای این سنگ حضور یاقوت کبود را در نظر مخاطبان قوت بخشیده است.

یاقوت کبود که به لاتین “blue Sapphire”  نامیده می‌شود. از فرهنگ یونان اسم گذاری شده است. مفهوم آن رنگ آبی می‌باشد.

کوارتز صورتی

کوارتز صورتی، دیگر سنگ مربوط به ماه تولد متولدین اردیبهشت است که در مناطق بسیاری از جهان یافت می‌شود. برزیل، هند، آفریقای جنوبی و ماداگاسکار، نامبیا، موزامبیک و سریلانکا و داکوتای جنوبی ایالات متحده از مناطقی هستند که این سنگ در آن بیشتر از دیگر مناطق یافت می‌شود.

جالب است بدانید کوارتز صورتی دارای خواص درمانی فیزیکی و روحی و روانی بسیاری است. همچنین در چاکراهای قلب، چشم و گلو تاثیر تقویتی بسیاری دارد.

بقیه سنگ ماه متولدین اردیبهشت را نیز در آپدیت‌های بعدی به این مقاله اضافه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *